Van Tashkent naar het zuid-oosten (Bangkok)

Noord-Tadjikistan en Dushanbe, hiep hiep hoera

VANDAAG HEB IK TOCH EEN VISUM GEKREGEN IN DUSHANBE voor china (vandaar hiep hiep hoera) (met een aanvraag vol fake tickets, fake brieven maar wel echt een brief van de Nederlandse ambassade in Beijing aan het consolaat hier, en een geplease van een half uur, en papierwerk terugduwen aan het loket met nog meer geplease), dus dat is ect heel erg fijn, wel maar voor een maand, maar minimaal 1 keer verlengen in China dat schijnt te moeten kunnen...dus nu verloopt ineens alles weer volgens plan :)

Maar goed, inmiddels al door Noord-Tadjikistan gefietst, als je de grens over gaat zie je de bergen al en binnen 100 km sta je alweer op 3300 m hoogte in de sneeuw en modder, met geheel lege benen door de hoogte, maar behapbare temperaturen en mooi uitzicht!! De mensen zijn ook hier heel erg aardig en gastvrij, alleen engels dat kan niemand, en mijn paar lessen russisch hebben toch ook erg weinig opgeverd, al scheelt het alwel een hoop dat ik iig het alfabet kan lezen..

Halverwege hebben de chinenezen een tunnel aangelegd in 2006, de Anjob tunnel. Deze tunnel is 5 km lang, staat vol met water, alles rijdt door elkaar, onverlicht, vele keulen, en allerlei werkzaamheden, je rijdt er in circa 20 minuten doorheen, echt waardeloze kwaliteit. Ik ben met een vrachtwagen meegelift want met de fiets wordt het afgeraden, een mooie vrachtwagen die iedere 2 km de motor moet koelen uit de jaren 50..

Hier in Dushanbe redelijk wat fietsers wel, morgen vertrek naar Khorog aan het begin van de Pamir (8 dagen fietsen oid), het hooggebergte dat eindigt in een soort hoogvlakte (a la Tibet) op 4000 m, grenzend aan China..met vele wandelmogelijkheden, Heel veel zin in!!!

Hebben jullie nog genoten van het EK? ik heb NL-Portugal nog gezien, voetbal is ook hier populair, mensen begrijpen vaak beter: Van Persie dan dat ik zeg dat ik uit Nederland kom.. hopelijk hebben jullie ook zoveel zon als hier, al begreep ik van anderen dat het weer nogal tegenvalt, ik zweet me iedere dag rot..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!