Van Tashkent naar het zuid-oosten (Bangkok)

Oezbekistan


In oezbekistan was het circa 45 graden, vele moskeen en medrassa's, echt erg mooi, het waren 10 dagen met mooie hotelletjes, veel siesta en van schaduwplek naar schaduwplek struinen.. lekker met de trein gereisd, tapijtjes op de vloer, filmpje, potje thee erbij, best relaxt echt vakantie ;), de omgeving 500 km dorre grasvlakte lokte me ook totaal niet om te gaan fietsen.. verder is het echt een bestemming voor groepen bejaarden uit Duitsland en Frankrijk (??) en enkele verdwaalde ' jongeren' ..

Geld wisselen in Oezbekistan doe je op de zwarte markt daar krijg je namelijk 33 % meer waar voor je dollars, bij de groenteman in de bazar kan je je geld wisselen, mijn verbazing was groot toen de man terugkwam met een hele tas vol geld!! Het grootste briefje is namelijk 25 eurocent, dus voor 100 dollar loop je 10 dagen rond met echt pakken bankbiljetten..

Voor de gene die het niet doorhadden ik ben uiteindelijk vertrokken zonder mijn chinese visum (prut visum bureau), dat was echt geen slimme keuze, In Tashkent ben ik ook (met een heel boekwerk aan papieren en chinese brieven) binnen 1 minuut het chinese consolaat uitgegooid, wat mij niet veel hoop gaf want het consolaat in Tadjikistan staat bekend als een consolaat waar je beter gewoon niet je visum kunt regelen...

Met de fietys naar Oibek-border met Tadjikistan..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!