Van Tashkent naar het zuid-oosten (Bangkok)

Laos

Na twee weken Laos inmiddels in Vientiane, de hoofdstad, op de grens met Thailand. Nog maar 700 km te gaan tot Bangkok!! tjee wat gaat het snel allemaal ineens. In China nog een klapband, inmiddels is de reserve buitenband ook in gebruik..

Het eerste wat ik dacht toen ik Laos binnenfietste was: wat een oase van rust, er mag namelijk niet echt getoeterd worden. In China hebben auto's volgens mij speciale toeters(extra hard) die ze claxoneren, tweemaal voordat ze er zijn, als ze naast je rijden en om jegedag te zeggen)..

In Laos over de highway naar het zuiden gefietst. De highway hier mag zeker geen highway heten,alle dorpjes (bamboo-hutjes) zijngebouwd aan de weg, het leven, kippen, varkens, winkels etc,..alles speelt zich af/ loopt langs/op de weg (zodat ik me me wel menigmaal afvroeg hoeveel kinderen zouden er al overreden zijn?),er kunnen net twee auto's elkaar passeren en de weg is ook bijna leeg). heerlijk fietsen dus.. de omgeving bestaat voor circa 90 % uit karstgebergteen groene bomen. Verder is het mega-heet, maar zijn er gelukkig veel riviertjes om in te zwemmen (ook kun je hier tuben samen met allemaal ZO-Azie backpackers, beetje apart volk soms ;) ),groeien alle tropische vruchten hier ook,en verkopen zefactor 50 zonnebrandcreme.

Enkele malen gekampeerd, maar dehoeveelheid dode slangen op de weg loktniet om ver bananenvelden in het donker in te waden (het is hier al om 6 uur donker), dus meestal maar in een dorpjenaar een grasveld gevraagd.

Verder gaan de meeste kinderen ook op de fiets naar school waardoor ik twee keer per dag menigmaal word uitgedaagd om wedstrijden aan te gaan. Daar heb ik alleen nooit zin in, dus ik heb ontdekt als ik ze gewoon voorop laat rijden (mijn tempo is sneller dus ze halen me dan express in), en dan steeds als ik er weer aankom te roepen: hup hup (en dan gaan ze weer racen) ik veel meer lol heb dan zij..

Ook weer heel wat tempels bezocht in Luang Prabang en Vientiane. Afgelopen week was het einde vande drie maanden rust die de monniken moesten houden voor studie oid.. dus festivals met veel lichtjes en sloepraces (helaas niet gezien). In Luang Prabang waren de voorbereidingen in volle gang voor alle lampionnetjes.

Anyway op naar THAILAND!!

Reacties

Reacties

Lock en Janneke

Heey! We moesten nog even aan je denken bij het zien van de volgende website:
http://www.geledraak.nl/html/showarticle.asp?id=2127
Alleen nog even oppimpen met Sechuan Pepers en klaar ben je!
Maar ondertussen alweer in Laos dus? De tijd vliegt!
Morgen gaan wij naar Nepal (Tibet ging bijna lukken, maar toen toch net niet. Je kent het wel) en dan door naar India. Laos komt daarna nog wel!
Veel plezier in Thailand! En geniet!

Groetjes! Lock en Janneke

Wouter Woortman

Wat een reis!! Echt ontzettend goed bezig! Veel plezier met het laatste stuk.

Groeten, Wouter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!