Van Tashkent naar het zuid-oosten (Bangkok)

Zuid-Yunnan

De laatste twee weken zijn geheel anders gelopen dan verwacht, snel op weg gegaan van Dali naar het zuiden. De eerste stop was een dorpje met weer een oud centrum (Weishan), maar dan zonder toeristen(-winkels), ook wel leuk voor de verandering! daarna ging het 20 km omhoog, tunnel, 20 km omlaag, brug en repeat etc.....na 3 dagen was ik al iets minder enthousiast over de route (wel mooi hoor, veel bananenbomen), maar er komt geen einde aan de bergen (zonder vrolijke vlaggetjes op de toppen)..maar mijn fiets had het geloof ik nog veel minder naar zijn zin, dag drie was het namelijk, tik, tik, TIK TIK en tja na enkele inspecties bleek dat mijn velg gescheurd was en tegen de rem aanliep, en dan is het (bijna) EINDE. Tot eerste stadje, 30 km verder,langzaam verder gefietst enuiteindelijk debus maar gepakt naar Kunming (op het internet vond ik zeer positieve reacties over een fietsenmaker daar), en aangezien de fiets zowiezo niet zo soepel meerliep, besloot ik defiets maar wat uitgebreiderop te frissen voor Laos. Dus een vrij grote omweg....

Mijn fiets is in Kunming3 uur lang bewerkt door (erg goedkope) 'gouden' handjes: nieuwe velg, nieuwe derailleurkabels, opnieuw afgesteld, schoongepoetst derailleur en crankstel.. (stiekem denk ik dat mijn fiets gewoon jaloers was op mijn chinese massage in Dali :).) En tja toch in Kunming, stad en omgeving beetje bekeken, theater, leuke stad!! Na een blik op de kaart bleek ik ook veel mneer in de buurt te zijn van de rijstvelden in Yuangyang. Deze had ik afgeschreven wegens een veel te grote omweg met de fiets. Maar in Kunming was ik al halverwege en kon ik heen en weer bussen, ook al waren de rijstvelden nog niet helemaal onder water, ik vond het al erg mooi! het zijn hele smalle rijstvelden (handgemaakt met kleiwalletjes) met een dropvan circa 2000 m naar beneden. het zicht erop van boven is PRACHTIG!!

Daarna maar met de bus terug naar mijn fietsroute (wegens een beetje een lange omroute) heb ik de route 430 km verder weer opgepakt al bijna helemaal in het zuiden (jingjong), in detropen, het is weer ZOMER!! verse ananassen, kokosnoten langs de weg en zweten op de fiets!! veel kleine dorpjes (inclusief hanen-gevechten, echt geen fijn gezicht, twee hanen met rode hoofden en nekken die het liefst niks willen maar steeds op elkaar gegooid worden zodatze toch weer gaan pikken) en vandaag de grootste botanische tuin van China bezocht, na drie uur rondstruinen nog niet alles gezien, 400 soorten palmen, mega waterlelies, etc etc.. erg mooie tuin. Maar overmorgen is het dus einde China, toch bijna drie maanden hier uitgehouden entoegestaan om in China te blijven ;). De tijd wordt steeds krapper (en gaat ook steeds sneller), maar de intensie in nog steeds om per fiets Bankok te bereiken (zou net moeten lukken)..

Reacties

Reacties

Arjan van 't Zelfde

Wow mooie foto's hoor, en wat een indrukwekkende scheur in je velg (gelukkig niet in je band...) zet m op op weg naar Bangkok!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!